مشخصات محصولات
انقضا:
2026/02/30
تعداد:
60 عدد
گروه:
کاهش وزن
کشور سازنده:
ایران
شرکت سازنده:
داروسازی کارن
نقد و بررسی

معرفی قرص ابستاپ

 

قرص ابستاپ چیست؟

 

ابستاپ یک مکمل ترکیبی کاهش وزن است که با مکانیسم های متفاوت و ترکیبات گیاهی موجب کاهش اشتها، چربی سوزی، افزایش متابولیسم، کمک به کاهش چربی خون و تنظیم قند خون می‌شود.

لازم به ذکر است که ابستاپ کارن به فرم کپسول است منتها از آنجایی که اغلب افراد آن را با نام " قرص ابستاپ" می‌شناسند، ما نیز در شرح کپسول ابستاپ کارن از این نام استفاده می‌کنیم.

قرص ابستاپ در دو بسته بندی 30 عددی (ورقه‌ای) و 60 عددی (قوطی) در شرکت داروسازی کارن ایران با مواد اولیه با کیفیت تولید می‌شود.

قرص ابستاپ فاقد گلوتن بوده و در مبتلایان به سلیاک یا افرادی که به گلوتن حساسیت دارند نیز قابل استفاده است.

 

کپسول ابستاپ برای چیست؟

 

در حال حاضر اضافه وزن و چاقی یکی از عمده ترین مسائل پیش روی سلامت جامعه است. داشتن رژیم غذایی سالم، کاهش کالری دریافتی و فعالیت بدنی منظم، بهترین راه‌های کاهش وزن به حساب می آیند. اما از آنجایی که برای بیشتر افراد تغییر این عادات دشوار است، مصرف  مکمل‌های لاغری در بین افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی امر رایجی می‌باشد.

کپسول ابستاپ حاوی چای سبز، کافئین، ال کارنیتین، فیبر گلوکومانان، فیبر سیب، چیتوزان، کروم، کولین، اینوزیتول و متیونین است که مجموعه این ترکیبات به کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتر و در نتیجه تسریع روند کاهش وزن کمک می‌کنند.

در ادامه درمورد عملکرد هر یک از ترکیبات بیشتر خواهیم پرداخت.

- گلوکومانان (Glucomannan):

گلوکومانان یک فیبر طبیعی محلول در آب می باشد که با نام کنجاک نیز شناخته می شود. از ویژگی های اصلی این نوع فیبر توانایی بالای آن در جذب آب است در حقیقت گلوکومانان از این طریق در معده افزایش حجم پیدا کرده و بخشی از فضای معده را پر می کند و باعث القای حس سیری می شود. این ویژگی باعث شده که گلوکومانان از ترکیبات اصلی مکمل های کاهش وزن باشد. قابل ذکر است که فیبر گلوکومانان کلسترول بد را نیز کاهش می دهد.

 

- چیتوسان (Chitosan):

چیتوسان یک ترکیب پلی ساکاریدی از جنس فیبرهای کیتین، استخراج شده از پوسته خارجی سخت پوستان مانند خرچنگ و میگو می باشد. چیتوسان همانند سایر فیبرها قابل هضم نبوده و و از سیستم گوارشی بدون جذب عبور می کند. مزیت چیتوسان نسبت به سایر فیبرها، جلوگیری از جذب چربی می باشد و در نهایت مقدار کلسترول را کاهش می‌دهد. چیتوسان بر فعالیت باکتری های مفید روده تاثیر مثبتی دارد که از این لحاظ نیز می تواند در تنظیم وزن موثر باشد.

 

- فیبر سیب (Apple Fiber):

پکتین سیب نوعی فیبر محلول می باشد که دارای خواص متعددی در بهبود وضعیت سلامتی بدن است. فیبر سیب باعث تاخیر در تخلیه معده می شود و به این دلیل باعث ایجاد احساس سیری و بی اشتهایی در نتیجه کاهش دریافت غذا می گردد که عوامل فوق می توانند در روند کاهش وزن موثر باشند. کمک به سلامت دستگاه گوارش، بهبود میزان کلسترول خون و فشار خون نیز از جمله سایر فواید فیبر محلول سیب یا همان پکتین می باشد.

 

- پلی فنول های چای سبز (Green Tea Polyphenols):

چای سبز بالا بردن میزان متابولیسم بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی و کاهش وزن موثر است. EGCG به عنوان ماده موثره چای سبز، شناخته می شود. در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ترکیبات پلی فنولی می‎‌تواند به افزایش میزان مصرف انرژی و تاثیر قابل ملاحظه ای بر لاغری داشته باشد. پلی فنول ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که آسیب هایی مخرب رادیکال های آزاد را دفع می نمایند.

 

- کافئین (Caffeine):

در بسیاری از مکمل های کاهش وزن از کافئین استفاده می شود. کافئین می تواند مصرف انرژی را به صورت خطی و وابسته به دوز افزایش دهد. کافئین از دو طریق می تواند در چربی سوزی نقش داشته باشد:

  1. افزایش لیپولیز (شکسته شدن چربی)
  2. افزایش ترموژنز (افزایش حرارت بدن)


نظرات

ارسال ایمیل به دوستان