مشخصات محصولات
انقضا:
2025/12/09
سایز:
650 گرم
گروه:
پروتئین وی
شرکت سازنده:
سولیکو کاله
کشور سازنده:
ایران
نقد و بررسی

معرفی پروتئین وی کاله

 

پروتئین وی کاله، مکمل ورزشی به شکل پودر است که جهت کمک به تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن و کمک به حفظ و سلامت عضلات قابل استفاده است. پروتئین وی کاله، از آب پنیر تازه و توسط آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود و نیاز ورزشکاران به پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا را جهت ساخت پروتئین عضلانی فراهم می‌کند. پروتئین وی کاله حاوی پروتئین وی کنسانتره، بی سی ای ای، گلوتامین و کلسیم است. این محصول فاقد شکرافزوده است و به علت عدم وجود لاکتوز برای افراد حساس به لاکتوز نیز قابل استفاده است. وی پروتئین 100 درصد کاله در طعم های وانیلی، شکلاتی و کوکی برای پذیرش بهتر در دسترس است. وی پروتئین 100 درصد 1800 گرمی با برند کاله پرو، در قوطی پلاستیکی به وزن 650 گرم توسط شرکت سولیکو کاله ایران تولید و عرضه شده است.

 

بررسی پروتئین وی کاله

 

پروتئین وی کاله در هر سروینگ حاوی 24 گرم پروتئین و 120 کیلوکالری انرژی است.

پروتئین وی موجود در این محصول از نوع کنسانتره است. 

پروتئین شیر از دو بخش کازئین و وی تشکیل شده است. وقتی کازئین شیر با روش های مختلف مانند اضافه کردن اسید به شیر لخته می شود، مایعی باقی می ماند که وی نام دارد. وقتی این مایع را خشک و فراوری می کنند، پودری به دست می آید که حاوی 70-80 درصد "پروتئین وی کنسانتره" و مقداری قند و چربی است. وی کنسانتره متداول‌ترین و ارزان‌ترین نوع وی بوده و در بین دیگر انواع پروتئین وی، بهترین طعم را دارد.

پروتئین وی کاله در هر سروینگ علاوه بر Whey حاوی 5 گرم آمینو اسید شاخه‌دار یا BCAA و 4 گرم گلوتامین نیز است. 

گلوتامین به رشد عضلات، کاهش خستگی عضلانی و بهبود ریکاوری کمک می‌کند و BCAA نیز در کمک به افزایش حجم خشک، افزایش سطح انرژی وکاهش خستگی و تسریع ریکاوری پس از آسیب و صدمات ورزشی نقش دارد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سایر ویژگی‌های گلوتامین، می‌توانید به مقاله با عنوان "همه چیز در مورد گلوتامین" تألیف و ترجمه آقای دکتر کوشا شهیدی مراجعه کنید.

پروتئین وی کاله، در صورتی که کالری آن در طراحی برنامه غذایی گنجانده شده باشد، به دلیل سرعت جذب بالا، علاوه بر تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز با  ایجاد حس سیری می‌تواند از گرسنگی زودهنگام جلوگیری کند و بر کاهش اشتها نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

خواص پروتئین وی کاله به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • کمک به تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن

  • کمک به حفظ و سلامت عضلات بدن

  • کمک به تامین پروتئین دریافتی ورزشکاران جهت ساخت بافت عضلانی

  •  تسریع ریکاوری و جلوگیری از تحلیل عضلات 

  • کاهش اشتها 

افراد ورزشکاری که نیاز به دریافت پروتئین بیشتری برای ساخت و حفظ بافت عضلانی خود دارند، می‌توانند در کنار استفاده از پروتئین وی کاله، از محصولات پروتئین کازئین نیز استفاده کنند.

 

سایر ترکیبات پروتئین وی کاله

 

در کنار ترکیبات اصلی و مواد موثره، ترکیباتی در نقش موادجانبی (کمکی و غیر موثره) به این محصول افزوده شده که شامل موارد زیر هستند:

طعم دهنده طبیعی 

 

طریقه مصرف پروتئین وی کاله

 

هر پیمانه (حاوی 32.5 گرم وی کنسانتره معادل 24 گرم پروتئین خالص) از این محصول را می‌توان در 130 سی‌سی آب یا نوشیدنی دیگر (مثل شیر) ترکیب و استفاده کرد. 

البته توجه به این نکته ضروری است که مقدار دقیق مصرف مکمل های پروتئینی براساس جنس، قد، وزن، توده خالص بدنی، درصد چربی، اهداف تمرینی و دریافت روزانه پروتئین از منابع غذایی متغیر است.

بعد از قطع مکمل، در صورتی که میزان پروتئین متناسب با نیاز ورزشکار از طریق رژیم غذایی دریافت نشود، امکان تحلیل عضلانی وجود دارد.

 

زمان اثربخشی پروتئین وی کاله

 

در مکمل‌های ورزشی همچون پروتئین وی کاله، اثر بخشی به عواملی از جمله مدت و شدت فعالیت بدنی، رژیم غذایی و شرایط فیزیکی فرد بستگی دارد و زمان قطعی برای اثربخشی نمی‌توان در نظر گرفت. 

با توجه به اهمیت دریافت پروتئین کافی در ورزشکاران، افراد سالم می توانند در کنار فعالیت بدنی خود، در طولانی مدت از این محصول استفاده کنند.

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی کاله

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی کاله به هدف شما از مصرف پروتئین بستگی دارد.

  • کاهش وزن

بهترین زمان مصرف این مکمل برای کاهش وزن، در میان وعده های غذایی است. استفاده از وی کاله در میان وعده ها به کاهش اشتها و کالری دریافتی در ادامه روز و در نهایت کاهش وزن کمک می کند.

  • بدنسازی

در مورد مصرف مکمل وی در دوره های بدنسازی و فیتنس اتفاق نظر وجود ندارد. با این وجود، به نظر می‌رسد بهترین زمان مصرف وی کاله برای عضله سازی، 15 دقیقه تا یک ساعت پس از تمرین است. این زمان به پنجره آنابولیک معروف است و در این زمان جذب پروتئین بیشترین بازدهی را دارد.

 

عوارض پروتئین وی کاله

 

مصرف پروتئین وی کاله در افراد بزرگسالی که بیماری زمینه ای خاص ندارند و یا داروی خاصی مصرف نمی‌کنند، عارضه خاصی ندارد. به یاد داشته باشید با افزایش میزان پروتئین دریافتی، مصرف آب روزانه را افزایش دهید.

 

هشدار مصرف پروتئین وی کاله

 

پروتئین وی کاله یک مکمل ورزشی است و جهت تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها استفاده نمی‌شود.

در صورت وجود هر گونه بیماری زمینه‌ای، قبل از مصرف این مکمل با پزشک مشورت نمایید.

 

شرایط نگهداری پروتئین وی کاله

 

پروتئین وی کاله باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

 

نظرات

ارسال ایمیل به دوستان